Çalıkuşu
Göklerde arayacak kadar
hayalinde kavuşacak kadar
bir kayısı dalına tünetecek kadar
Yok mu sevdiklerimiz, kaybettiklerimiz ¿
Elbette var.
Yüreğimde bir Çalıkuşu var
Sevmeyi sevilmeyi bilmeyip
bir çalının ıssız dalındaki serçeden öğrenecek kadar yalnız.
Belki de kimsesiz.
Bazen en kalabalıklarda suskun..
Yüreğimde bir Çalıkuşu var, dilsiz.
Konuşmayacak kadar yorgun,
Anlatamayacak kadar bilgisiz.
Ama ay..
Bir ağacın dalına tünediğinde daha parlak olan ay..
Asla suskun olmayan.
Doğruyu, yanlışı bildiğini sanan.
Oysa gözümde kaybettiklerim olan.
İki gözüm sensin dolunay.
Yüreğimde bir Çalıkuşu var.
Bazen bilmez insan
nedir ahlak, nedir ar.
Ne önemi var der
Gerçi doğru, ne önemi var ki.
Mutlu olamadıkça, yaşayamadıkça
Sen sen olamadıktan sonra, ne önemi var.
Diyen desin, el alem susmasın
Ne önemi var.
Yüreğimde bir Çalıkuşu var,
Başına buyruk bir mahlas.
En çaresiz anlarda
göklere sığınacak kadar masum.
En umutsuz anlarda
yıldızlardan umut toplayacak kadar iyimser.
Üşüdüğü anlarda
rüzgardan yorgan dikecek kadar cesur.
Yüreğimde bir Çalıkuşu var,.
Öksüz, yetim.
Ben onun annesiyim.
Ona aile olmaya çalışan.
Veyahut
O benim annem.
Bana doğruyu yanlışı öğretmeye çalışan.
Doğrusu ben bir Çalıkuşuyum.
Daldan dala kaçan,
Mucize peşinde koşuşturan.

Yorumlar
Yorum Gönder